tirsdag den 13. december 2011

Julius på besøg

Laura havde rensdyret Julius med hjemme den 13. december, han har været her 3 gange før, da Mille gik på blå stue, men nu er det Lauras tur til at have ham med hjem, til stor glæde for begge tøser.
Julius og vores nisse lavede rigtig nissestreger og det havde Julius selvfølgelig skrevet i bogen så alle de blå børn kunne køre hvor sjov en nat han havde haft.

Glædelig december alle
blå spilop børn.

DSC01515

DSC01517

Julius sov i Mille’s handsker om natten.
DSC01519

Jeg var med Laura hjemme. Først tog Laura, hendes mor og jeg til gymnastik, hvor Linus også var, det var rigtig sjovt og vi sang, dansede og legede på redskaber. Det var sidste gang før Jul, så vi sluttede af med lidt lækkert og sang ”på loftet sidder Nissen”. Bagefter gik vi hjem til Laura’s far og Laura’s storesøster Mille, de havde lavet aftensmad imens vi var til gymnastik, øj hvor blev jeg bare skuffet, først troede jeg de sagde at vi skulle have risengrød, men de sagde i virkeligheden ”Ris taffel”, så jeg kiggede bare på i stedet for. Så var det blevet tid til at Laura og Mille skulle i bad, hold da op hvor et vandpjaskeri, det skulle jeg ikke nyde noget af at være med til, så jeg kiggede mig rundt i huset, selvom jeg har været der en del gange før, var der nu alligevel noget der var nyt. Ude i gangen var der kommet et meget lille dør, som ikke var der sidst jeg var der og neden for døren, lå en måtte og der stod en lille bitte kælk, hmm gad vide hvad det gik ud på, tænkte jeg. Nu var Laura og Mille færdige og vi fik lov til at se Nissebanden i Grønland i Laura’s seng, både Laura, Mille og deres Mor, jeg havde gemt mig under sengen, så de ikke vidste jeg var der. Nu var det tid til at Laura og Mille skulle sove, jeg lod som om jeg sov og da alle andre sov og snorkede, listede jeg hen til den lille dør og bankede på, for jeg var så frygteligt nysgerrig efter at se hvem der boede bag døren. Døren gik op og ud kom en lille nisse, han sagde at han var flyttet ind her og at han kom med gaver til pigerne om søndagen og hvis han ikke fik risengrød eller godter, så drillede han om natten og det er jo lige det jeg også gør, så vi blev mægtig fine venner og så gik vi ellers i gang med at lave drillestreger, for vi havde jo ikke fået noget risengrød. Vi legede med togbanen og der var en masse små nisser der gerne ville køre med toget, sikke en fest – bagefter fandt vi nogle pebernødder i skabet og skrev ”god jul” og dansede og sang det meste af natten. Det var sidst på natten og vi var trætte, så vi sagde farvel til hinanden og tak for en sjov nat, nissen smuttede ind ad døren, som han fortalte førte op til loftet, hvor han bor. Jeg fandt en af Mille’s handsker som jeg kunne sove i, den var rigtig dejligt blød, så jeg lagde mig til at sove udenfor nissens dør og drømte gode juledrømme hele natten, om hvor sjovt nissen og jeg havde haft det i nat.

Tak for en rigtig hyggelig dag og nat hos dig Laura ;o)
Juleknus Julius

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...